Sun June 24, 2018   |   یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷  
   
 
 
  انتقادات و پیشنهادات  |  ارتباط با ما      صفحه اصلی  |  اخبار و رویدادها  |  پیام ها و اطلاعیه ها  |  مصوبـات شورا
     مصوبـات شـورا
1397/02/09
صورت جلسه شماره 8
1397/02/06
صورت جلسه شماره 7
1397/02/04
صورت جلسه شماره 6
بیشتر ...
     مصاحبه و مقاله
رکوردی برای نمایش یافت نشد
بیشتر ...
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٧/٠٣/١۴ تعداد بازدیـد : ٢٨   بازگشت
 
 
 



مسیر تردد کارخانه آسفالت شهرداری تعیین تکلیف شود

 

 

 رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: مسیر ورودی کارخانه واحد تولید آسفالت و بتن آماده سازمان عمران شهرداری همدان برای تردد کامیون ها نامناسب است که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی رحیمی‌فر در بازدید کمیسیون فنی عمرانی شورا از کارخانه آسفالت شهرداری همدان، گفت: با توجه به اینکه باید مکان‌یابی مناسبی برای این کارخانه در نظر گرفته شود، این کارخانه ظرفیت بسیار مناسبی برای مجموعه مدیریت شهری است که منفعت آن به شهر و شهروندان همدانی خواهد رسید.

 

وی اظهار کرد: وضعیت قیر و گرانی آن باید مدیریت شود تا مشکلات موجود به حداقل برسد که در این زمینه شهرداری مکلف خواهد شد برای تأمین آسفالت معابر درجه یک خود از ظرفیت سازمان عمران در حد توان بهره‌مند شود.

 

رحیمی‌فر با اشاره به اضافه شدن دستگاه تحکیم بستر به دستگاه‌های عمرانی، بیان کرد: باید در مباحث فنی اقدامات عمرانی شهر، نیروهای حرفه‌ای و فنی به کار گرفته شوند.

 

وی با تأکید بر بهره‌گیری مناسب از دستگاه تحکیم بستر، گفت: باید به دستگاه‌های خدمات‌رسان تأکید شود که در صورت اتمام کارهای فنی شهرداری با دستگاه تحکیم بستر، نمی‌توانند مجوز حفاری صادر کنند، زیرا شهروندان در این بین دچار مشکل می‌شوند.

 

رحیمی‌فر یکی از مهمترین خدمات شهرداری را اجرای آسفالت برشمرد و بیان کرد: زحمات و اقدامات مدیریت شهری زمانی رضایت‌بخش خواهد بود که فعالیت‌ها، بهنگام و با کیفیت خوب انجام شود.

 

کارخانه آسفالت نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در شهرداری

 

سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان هم با تأکید بر اینکه در صورت نبود این کارخانه مجبوریم به سایر کارخانه‌ها وابسته باشیم، گفت: این کارخانه با وجود تمام مشکلات همچنان سرپاست که همین امر نمونه بارز تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرداری است.

 

کامران گردان بر تلاش مضاعف برای تولید با کیفیت آسفالت تأکید کرد و افزود: امسال در مصوبه‌ای به شهرداری همدان ابلاغ شده تا حجم آسفالت 3 برابر افزایش داده شود که باید در زمینه تولید آسفالت، پیش‌بینی‌های لازم در نظر گرفته شود.

 

وی با اشاره به اینکه باید برای دریافت قیر رایگان از دولت برای شهرداری متمرکز شده و برنامه‌ریزی کنیم، تأکید کرد: باید برای مسیر رفت و برگشت این کارخانه به عنوان یک چالش تأمل کرد تا سرعت کارها افزایش یافته، هزینه‌ها کاهش پیدا کند و از طرفی خودروها هم کمتر آسیب ببینند.

 

نرگس نوراله‌زاده، رئیس کمیسیون معماری شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: انتظار می‌رود اصلاح تناسب شیب بندی بلوار شهید احمدی‌روشن هم توسط دستگاه تحکیم بستر در نظر قرار گیرد و تا حد امکان، شیب عرضی رعایت شود.

 

تولید آسفالت و روسفیدی مدیریت شهری

 

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهردار همدان نیز در ادامه این بازدید با تأکید بر اینکه با تولید آسفالت مناسب توانسته‌ایم روسفیدی برای مجموعه مدیریت شهری به ارمغان آوریم، گفت: کارخانه آسفالت شهرداری همدان با قدمت حدود 43 سال با وجود مشکلات متعدد توانسته همچنان سرپا بماند.

 

موسی رسولی با اشاره به اهمیت حوزه فنی و آزمایشگاهی سازمان در ارزیابی‌ها عنوان کرد: از بین 36 کارخانه فعال استان، رتبه‌های کارخانه آسفالت شهرداری همدان بین دوم تا پنجم متغیر است که در ارزیابی سال 96، رتبه چهارم را کسب کرد.

 

رسولی با بیان اینکه این مجموعه فنی سعی کرده‌ تا همه استانداردهای لازم را رعایت کند، ادامه داد: همه مشکلات در قیر خلاصه می‌شود که دارای استانداردهای لازم نیست که موجب شده مصارف قیر را افزایش دهیم تا حداقل استانداردها را داشته باشیم که مقرون به صرف نیست.

 

وی در زمینه بهره گیری از آسفالت بازیافت شده هم توضیح داد: این تولیدات هم مشکلات خاص خود را دارد که 35 درصد آسفالت تولیدی در سال بازیافتی است و در حال حاضر در معابر درجه 2 به کار گرفته می‌شود.

 

رسولی با اشاره به کلیات کارکرد سازمان عمران شهرداری همدان، معتقد است: در این کارخانه دنبال منافع نیستیم؛ زیرا جزء بدنه شهرداری است که خواسته مجموعه مدیریت شهری و مردم است تا آسیب‌های حداقلی، برطرف شوند و حتی برای تولید 10 تن آسفالت هم چراغ اینجا خاموش نمی‌شود.

 

رسولی با اشاره به رعایت مباحث زیست‌محیطی این کارخانه اظهار کرد: تغییر سوخت کارخانه آسفالت شهرداری همدان به گازسوز به منظور پاک بودن آنها لحاظ شده است.

 

 راه‌اندازی کارخانه جدید آسفالت با مشارکت بخش خصوصی

 

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری هم در ادامه گفت: مصالح مورد نیاز کارخانه آسفالت شهرداری را با بهترین کیفیت خریداری کرده‌ایم.

 

محمدرضا نشهری با بیان اینکه این کارخانه متعلق به سال 58 است، افزود: به روزرسانی این مجموعه نسبت به گذشته مناسب بوده و قابلیت کنترل پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه دستگاه بازیافت آسفالت در سال 82 نصب شده است که حداقل مصرف انرژی و حداکثر توان تولید را دارد، عنوان کرد: در این مجموعه روزانه بین 400 تا 500 تن آسفالت جدید و 200 تا 350 تن آسفالت بازیافت شده، تولید می‌شود.

 

نشهری با اعلام اینکه در سال گذشته 102 هزار تن آسفالت در کارخانه آسفالت شهرداری همدان تولید شده است، گفت: از ابتدای امسال با توجه به بارندگی‌ها، 11 هزار تن آسفالت تولید شده است که با توجه به بودجه مصوب سال 97، امیدواریم 90 هزار تن آسفات و 40 هزار تن آسفالت بازیافتی تولید شود.

 

وی خبر داد: برای نخستین‌بار در استان عملیات فنی شهرداری به وسیله دستگاه تحکیم بستر در بلوار شهید احمدی‌روشن در دست اقدام است که در صورت پاسخگو بودن در سایر مناطق هم بهره‌برداری می‌شود.

 

نشهری ابراز امیداری کرد با توجه به مشارکت بخش خصوصی، کارخانه جدید آسفالت شهرداری در نزدیکی معدن، تجهیز و راه‌اندازی شود.

 
     
 
 
 
 
© 2010 - 2018  Hamedan.ir
آمار و اطلاعات کاربران
۴۴ کاربران آنلاین :
۵۴۳,۸۰۷ تعداد بازدید :
   
   
 
سایت های مرتبط
شورای عالی استان ها
مرکز پژوهش های شورا
پایگاه اطلاع رسانی شهرداری
روزنامه هگمتانه
 
لینک های مرتبط
شهرداری همدان
معاونت شهرسازی و معماری
سازمان آمار و فناوری اطلاعات
سازمان عمران شهرداری
 
دسترسی سریع 
مصوبات شورا
قوانین و آیین نامه ها
دریافت گزارشات مردمی
پیام ها و اطلاعیه ها
 
 
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به شهرداری همدان بوده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی : سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان